Διατροφή & Γυναικεία Γονιμότητα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

10/12/2023

Υπάρχει σχέση μεταξύ της διατροφής και της γονιμότητας; Μπορούμε να ενισχύσουμε το σώμα μας μέσω θρεπτικών συστατικών για να αυξήσουμε τις πιθανότητες σύλληψης;

Η απάντηση και στα δύο ερωτήματα είναι πως ναι, η διατροφή συνδέεται στενά με τη γονιμότητα και η επιλογή σωστών τροφών μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις πιθανότητες επιτυχούς σύλληψης.

Ας δούμε, λοιπόν, 7 παράγοντες που επηρεάζουν τη γονιμότητα και πώς μπορούμε μέσω της διατροφής να υποστηρίξουμε την υγεία του αναπαραγωγικού συστήματος.

#1 Επαρκής πρόσληψη φυλλικού οξέος

Είναι απαραίτητη κατά την περίοδο που μια γυναίκα επιθυμεί να μείνει έγκυος. Συνιστάται να περιλαμβάνει στη διατροφή τρόφιμα πλούσια σε φυλλικό οξύ όπως είναι το μπρόκολο, το μαρούλι, το σπανάκι, οι φακές, τα φασόλια, τα καρύδια.

#2 Αύξηση ω-3 λιπαρών οξέων

Ενισχύει σημαντικά τη γονιμότητα. Καλές πηγές ω-3 λιπαρών οξέων είναι οι σπόροι chia,  το ελαιόλαδο, τα καρύδια και τα λιπαρά ψάρια όπως είναι ο σολομός, ο τόνος και η σαρδέλα.

#3 Μεσογειακή Διατροφή

Η μεσογειακή διατροφή προτείνει αυξημένη κατανάλωση φρέσκων λαχανικών, φρούτων, δημητριακών ολικής άλεσης και οσπρίων. Υποστηρίζει, δηλαδή, την αύξηση της κατανάλωσης φυτικών ινών, ενώ παράλληλα προτείνει τη μείωση του κόκκινου κρέατος και των πλήρη γαλακτοκομικών προϊόντων.

#4 Επαρκής ποσότητα βιταμίνης D

Έρευνες των τελευταίων χρόνων έχουν αποδείξει τη συσχέτιση μεταξύ χαμηλών επιπέδων βιταμίνης D και αποβολών. Σημαντικές πηγές βιταμίνης D περιλαμβάνουν την έκθεση στον ήλιο, τον κρόκο του αυγού, τα μανιτάρια και τον σολομό.

#5 Έλεγχος γλυκαιμικού δείκτη

Η υψηλή κατανάλωση υδατανθράκων, ειδικά σακχάρων που αυξάνουν απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη γονιμότητα.

#6 Διατήρηση υγιούς βάρους

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ακολουθείται μια ισορροπημένη διατροφή ώστε να διατηρείται το φυσιολογικό σωματικό βάρος, καθώς βοηθάει στην αύξηση των πιθανοτήτων σύλληψης.

#7 Υπερβολική κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και καφεΐνης

Ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά τη γονιμότητα. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να περιορίζεται η κατανάλωση καφέ σε τρία μικρά φλιτζάνια την ημέρα και του αλκοόλ σε ένα ποτήρι την ημέρα

Extra tip->το κάπνισμα συσχετίζεται με τη μείωση της γονιμότητας, καθώς αυξάνει τις πιθανότητες τόσο αποβολής όσο και εξωμήτριας κύησης.

Η φροντίδα, λοιπόν, του σώματος μας είναι επένδυση για το μέλλον. Με μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής, μπορούμε να ενισχύσουμε σημαντικά τη γονιμότητα μας.

LOADING…

by Δωροθέα Χαλέβα

Θέλεις να κλείσεις ατομικό ραντεβού με την διατροφολόγο μας Δωροθέα Χαλέβα?

Πάτησε εδώ!