Μελομακάρονα ή Κουραμπιέδες; Τι να επιλέξω;

22/12/2023

Καθώς οι ημέρες των Χριστουγέννων πλησιάζουν, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τα αγαπημένα μας γλυκά που δεν είναι άλλα από τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες.

Ξέρω..! Είναι πειρασμός! Όλοι τα λαχταράμε και περιμένουμε πως και πως να έρθει η περίοδος των γιορτών για να τα απολαύσουμε.

Christmas Greek desserts. Traditional homemade kourabiedes and melomakarona on a table, burning fireplace background

Τί γίνεται όμως στην περίπτωση που θέλει κάποιος να προσέξει την διατροφή του και να μην ξεφύγει τελείως από το πρόγραμμά του; H αλήθεια είναι πως τα δύο αυτά γλυκά δεν διαφέρουν ιδιαίτερα ως προς τις θερμίδες τους. Ένα μελομακάρονο των 35-50 γραμμαρίων μας αποδίδει γύρω στις 150-190 θερμίδες ενώ ένας κουραμπιές στην ίδια ακριβώς ποσότητα πέριπου 180-220 θερμίδες.

Αυτό που κάνει την διαφορά είναι η ποιότητα και η θρεπτική αξία των συστατικών τους! Ας τα πάρουμε με την σειρά…

Μελομακάρονα

Τα μελομακάρονα παρασκευάζονται χρησιμοποιώντας αλεύρι, ζάχαρη, ελαιόλαδο, χυμό πορτοκαλιού, κανέλα και γαρύφαλο, σιροπιάζονται με μέλι και πασπαλίζονται με καρύδια.

Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξεά με αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία μας ενώ τα καρύδια, η κανέλα και το γαρύφαλο είναι πηγές βιταμινών και αντιοξειδωτικών ουσιών.

Ωστόσο, το αλεύρι και η ζάχαρη περιέχουν απλούς υδατάνθρακές που ανεβάζουν απότομα την γλυκόζη στο αίμα δημιουργώντας μας πιο γρήγορα την αίσθηση της πείνας. Επίσης, το μέλι όταν θερμαίνεται χάνει μεγάλο μέρος των θρεπτικών του συστατικών και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μεταβολίζεται ακριβώς όπως και η ζάχαρη!

Κουραμπιέδες

Το αλεύρι, το βούτυρο, η ζάχαρη και τα αμύγδαλα αποτελούν τα κύρια συστατικά του κουραμπιέ.

Το βούτυρο είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά οξέα που επιβαρύνουν σημαντικά το καρδιαγγειακό μας σύστημα, ενώ η ζάχαρη μας αποδίδει «κενές θερμίδες».

Υπάρχει όμως και η θετική πλευρά, καθώς τα αμύγδαλα ανήκουν στην κατηγορία των ξηρών καρπών και είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε και ασβέστιο.

Είναι εμφανές ότι και τα δύο γλυκά έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους. Ωστόσο, από θρεπτικής αξίας το μελομακάρονο υπερτερεί σε μεγάλο βαθμό λόγω των «καλών λιπαρών», των βιταμινών και των αντιοξεδωτικών ουσιών που περιέχει.

Αλλά να θυμάστε το εξής..

Τα γλυκά αποτελούν μέρος μίας υγιούς και ισορροπημένης διατροφής! Η ζωή είναι μικρή για να περιορίζουμε συνεχώς τον εαυτό μας και να του στερούμε την χαρά των μικρών απολαύσεων.

Προτείνω λοιπόν αυτήν την χρονιά να μην στερηθούμε κανένα από τα αγαπημένα μας γλυκά αλλά να τα καταναλώσουμε με φειδώ κάνοντας έξυπνους συνδυασμούς. Μία ικανοποιητική ποσότητα είναι 1-2 τεμάχια ημερησίως που μπορούμε να τα συνδυάσουμε με 1 ποτήρι γάλα το πρωί ή 1 φρούτο το απόγευμα προκειμένου να παραμείνουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα.

Καλές γιορτές με υγεία, αγάπη και φροντίδα προς τον εαυτό μας.

By Σεμίνα Λαμπαούνα

Θέλεις να κάνεις ατομική συνεδρία με την διατροφολόγο μας Σεμίνα Λαμπούνα?

Πάτησε εδώ!